WISC-4 Testi Rapor Örneği
Testin Uygulandığı Tarih: DD.MM.YYYY
Danışanın Adı: [Adı ve Soyadı]
Doğum Tarihi: [GG.AA.YYYY]
Yaşı: [Yaş]
Cinsiyeti: [Cinsiyet]
Testi Uygulayan: [Uygulayıcı Adı ve Ünvanı]
Test Hakkında Bilgi
Wechsler Çocuklar için Zeka Ölçeği – Dördüncü Sürüm (WISC-4), 6-16 yaş aralığındaki çocukların genel bilişsel yeteneklerini değerlendirmek için kullanılan bir zeka testidir. Test, dört ana alt ölçek ve toplamda 10 temel ve 5 yedek alt testten oluşur. Genel amaç, çocuğun bilişsel güçlü ve zayıf yönlerini belirlemek ve akademik veya gelişimsel destek ihtiyaçlarını değerlendirmektir.
Tavsiye Yazılarımız: Wechsler Zeka Testi: Nedir, Nasıl Uygulanır ve Örnek Sorular
Genel Sonuçlar
Ölçek | Ham Puan | Standart Puan | Yüzdelik Dilim | Açıklama |
---|---|---|---|---|
Sözel Anlama (SA) | [XX] | [XX] | [XX%] | Sözel ifadeler, genel bilgi. |
Görsel-Mekânsal (GM) | [XX] | [XX] | [XX%] | Görsel analiz, mekansal beceriler. |
Akıcı Muhakeme (AM) | [XX] | [XX] | [XX%] | Mantıksal düşünme ve problem çözme. |
Çalışma Belleği (ÇB) | [XX] | [XX] | [XX%] | Kısa süreli bellek ve dikkat. |
İşlemleme Hızı (İH) | [XX] | [XX] | [XX%] | Hız ve doğrulukla işleme yetisi. |
Tam Ölçek Zeka Puanı | [XX] | [XX] | [XX%] | Genel bilişsel yetenek düzeyi. |
Alt Test Sonuçları
Alt Test | Ham Puan | Standart Puan | Açıklama |
---|---|---|---|
Bilgi | [XX] | [XX] | Genel kültürel bilgi düzeyi. |
Benzerlikler | [XX] | [XX] | Soyut düşünme becerisi. |
Sözcük Dağarcığı | [XX] | [XX] | Sözel ifadeler ve kelime bilgisi. |
Küplerle Desen | [XX] | [XX] | Görsel-mekansal organizasyon. |
Şifre | [XX] | [XX] | İşlemleme hızı ve dikkat. |
Sonuçların Yorumlanması
- Sözel Anlama (SA): Çocuğun dil ve sözel ifadelerde ortalamanın üzerinde bir performans sergilediği görülmektedir. Bu, akademik başarıda güçlü bir yön olarak değerlendirilebilir.
- Görsel-Mekânsal (GM): Çocuğun görsel organizasyon ve mekânsal becerileri ortalama düzeydedir. Bu alan, soyut matematik ve sanat becerilerinde önemlidir.
- Akıcı Muhakeme (AM): Soyut düşünme ve problem çözme becerileri ortalamadır. Bu alandaki desteklerle daha iyi sonuçlar elde edilebilir.
- Çalışma Belleği (ÇB): Çocuğun kısa süreli bellek kapasitesinde dikkat eksiklikleri görülmektedir. Bu durum, öğrenme süreçlerinde zorluklara neden olabilir.
- İşlemleme Hızı (İH): İşlemleme hızı ortalamanın altındadır ve bu, çocuğun akademik görevleri tamamlama süresini etkileyebilir.
Tavsiye Yazılarımız: WISC-IV Zeka Testi: Kısa Bilgi ve Örnek Sorular
Öneriler
- Eğitimsel Destek: Çalışma belleği ve işlemleme hızı alanlarında ek destek sağlanmalıdır. Çocuk için bireysel çalışma programları önerilebilir.
- Akademik İzleme: Dil ve sözel becerilerdeki güçlü yönleri destekleyen programlara yönlendirme yapılabilir.
- Danışmanlık Hizmeti: Çocuğun güçlü ve zayıf yönlerini dikkate alarak aile ile iş birliği içinde çalışılmalıdır.
- Psikolojik Destek: Dikkat eksikliği gibi belirtiler devam ederse, dikkat geliştirme teknikleri uygulanabilir.
Sonuç
Çocuğun genel bilişsel yetenekleri, yaş grubu içinde [ortalama/ortalamanın üzerinde] olarak değerlendirilmiştir. Güçlü yönleri ve desteklenmesi gereken alanlar dikkate alınarak hem akademik hem de sosyal gelişimine yönelik özel bir plan hazırlanması önerilmektedir. WISC-4 Test Rapor Örneği İndir.
Uygulayıcı Adı ve Ünvanı
[Ad Soyad]
[Uzmanlık Alanı]
[İmza]
Pingback: AGTE Testi Puanlama - Afife Selvitopu