Kasım 23, 2024 in WISC-IV Testi, Zeka Testleri

WISC-4 Testi Rapor Örneği

WISC-4_Testi_Rapor Örneği

Testin Uygulandığı Tarih: DD.MM.YYYY
Danışanın Adı: [Adı ve Soyadı]
Doğum Tarihi: [GG.AA.YYYY]
Yaşı: [Yaş]
Cinsiyeti: [Cinsiyet]
Testi Uygulayan: [Uygulayıcı Adı ve Ünvanı]


Test Hakkında Bilgi

Wechsler Çocuklar için Zeka Ölçeği – Dördüncü Sürüm (WISC-4), 6-16 yaş aralığındaki çocukların genel bilişsel yeteneklerini değerlendirmek için kullanılan bir zeka testidir. Test, dört ana alt ölçek ve toplamda 10 temel ve 5 yedek alt testten oluşur. Genel amaç, çocuğun bilişsel güçlü ve zayıf yönlerini belirlemek ve akademik veya gelişimsel destek ihtiyaçlarını değerlendirmektir.

Tavsiye Yazılarımız: Wechsler Zeka Testi: Nedir, Nasıl Uygulanır ve Örnek Sorular


Genel Sonuçlar

ÖlçekHam PuanStandart PuanYüzdelik DilimAçıklama
Sözel Anlama (SA)[XX][XX][XX%]Sözel ifadeler, genel bilgi.
Görsel-Mekânsal (GM)[XX][XX][XX%]Görsel analiz, mekansal beceriler.
Akıcı Muhakeme (AM)[XX][XX][XX%]Mantıksal düşünme ve problem çözme.
Çalışma Belleği (ÇB)[XX][XX][XX%]Kısa süreli bellek ve dikkat.
İşlemleme Hızı (İH)[XX][XX][XX%]Hız ve doğrulukla işleme yetisi.
Tam Ölçek Zeka Puanı[XX][XX][XX%]Genel bilişsel yetenek düzeyi.

Alt Test Sonuçları

Alt TestHam PuanStandart PuanAçıklama
Bilgi[XX][XX]Genel kültürel bilgi düzeyi.
Benzerlikler[XX][XX]Soyut düşünme becerisi.
Sözcük Dağarcığı[XX][XX]Sözel ifadeler ve kelime bilgisi.
Küplerle Desen[XX][XX]Görsel-mekansal organizasyon.
Şifre[XX][XX]İşlemleme hızı ve dikkat.

Sonuçların Yorumlanması

  • Sözel Anlama (SA): Çocuğun dil ve sözel ifadelerde ortalamanın üzerinde bir performans sergilediği görülmektedir. Bu, akademik başarıda güçlü bir yön olarak değerlendirilebilir.
  • Görsel-Mekânsal (GM): Çocuğun görsel organizasyon ve mekânsal becerileri ortalama düzeydedir. Bu alan, soyut matematik ve sanat becerilerinde önemlidir.
  • Akıcı Muhakeme (AM): Soyut düşünme ve problem çözme becerileri ortalamadır. Bu alandaki desteklerle daha iyi sonuçlar elde edilebilir.
  • Çalışma Belleği (ÇB): Çocuğun kısa süreli bellek kapasitesinde dikkat eksiklikleri görülmektedir. Bu durum, öğrenme süreçlerinde zorluklara neden olabilir.
  • İşlemleme Hızı (İH): İşlemleme hızı ortalamanın altındadır ve bu, çocuğun akademik görevleri tamamlama süresini etkileyebilir.

Tavsiye Yazılarımız: WISC-IV Zeka Testi: Kısa Bilgi ve Örnek Sorular


Öneriler

  1. Eğitimsel Destek: Çalışma belleği ve işlemleme hızı alanlarında ek destek sağlanmalıdır. Çocuk için bireysel çalışma programları önerilebilir.
  2. Akademik İzleme: Dil ve sözel becerilerdeki güçlü yönleri destekleyen programlara yönlendirme yapılabilir.
  3. Danışmanlık Hizmeti: Çocuğun güçlü ve zayıf yönlerini dikkate alarak aile ile iş birliği içinde çalışılmalıdır.
  4. Psikolojik Destek: Dikkat eksikliği gibi belirtiler devam ederse, dikkat geliştirme teknikleri uygulanabilir.

Sonuç

Çocuğun genel bilişsel yetenekleri, yaş grubu içinde [ortalama/ortalamanın üzerinde] olarak değerlendirilmiştir. Güçlü yönleri ve desteklenmesi gereken alanlar dikkate alınarak hem akademik hem de sosyal gelişimine yönelik özel bir plan hazırlanması önerilmektedir. WISC-4 Test Rapor Örneği İndir.

Uygulayıcı Adı ve Ünvanı
[Ad Soyad]
[Uzmanlık Alanı]
[İmza]




Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir